Termeni și condiții
- DISPOZIȚII GENERALE
Aceste condiții generale de afaceri reglementează drepturile și obligațiile Lichens s.r.o., cu sediul în Borovicová 4355/20A, Chorvátsky Grob, 90025, CUI: 54083788, CUI TVA: SK2121571573, înregistrată în Registrul Comerțului Tribunalului din Bratislava I, Numărul de înregistrare: 155526/B9 (denumită în continuare "vânzător") și cumpărătorul.
Compania Lichens s.r.o. este plătitor de TVA din 1.3.2022.
Vânzătorul este operatorul magazinului online www.lichenium.ro
Cumpărătorul este o persoană fizică sau juridică care se înregistrează prin intermediul magazinului online al vânzătorului sau care comandă bunuri prin intermediul acestuia (denumit în continuare "cumpărător").
Prin utilizarea magazinului online al vânzătorului și prin confirmarea comenzii, cumpărătorul își dă consimțământul la aceste condiții comerciale.
Organul de supraveghere: Inspectoratul SOI pentru județul Bratislava, Bajkalská 21/A, P. O. BOX nr. 5, 820 07 Bratislava
- COMANDA
2.1. Cumpărătorul comandă bunurile prin intermediul magazinului online al vânzătorului, telefonic sau prin e-mail.
O comandă efectuată astfel este considerată obligatorie și, conform Legii privind protecția consumatorului în vânzările la distanță, este înțeleasă ca un contract încheiat la distanță.
2.2. La fiecare comandă, cumpărătorul trebuie să furnizeze numele și prenumele, adresa de livrare și de facturare, numărul de telefon, e-mail; pentru persoanele fizice și juridice care desfășoară activități economice, trebuie să includă CUI, CNP, CUI TVA, denumirea bunului, numărul de bucăți (comanda prin intermediul magazinului online al vânzătorului îndeplinește automat aceste condiții).
Aceste date vor fi folosite conform Legii privind protecția datelor personale doar în cadrul relației comerciale dintre vânzător și cumpărător și nu vor fi furnizate unei terțe părți (cu excepția persoanei care asigură transportul bunurilor).
2.3. După primirea comenzii, aceasta va fi înregistrată în sistemul vânzătorului, iar astfel va începe relația comercială între vânzător și cumpărător. Nu mai târziu de 24 de ore (în zilele lucrătoare) vânzătorul va verifica comanda, metoda de transport și va comunica termenul de livrare sau de ridicare, prețul final și modalitatea de plată. De la acest termen, comanda devine obligatorie pentru cumpărător.
2.4. Cumpărătorul are dreptul de a anula comanda fără taxă în termen de 24 de ore de la comandarea bunului, fără a oferi un motiv. Confirmarea anulării va fi comunicată de către vânzător cumpărătorului în scris.
2.5. În cazul în care vânzătorul nu poate livra bunul comandat, are dreptul de a anula comanda. Dacă suma pentru bunul comandat a fost deja plătită, vânzătorul va returna suma cumpărătorului prin transfer bancar.
Valabilitatea comenzii electronice depinde de completarea sa corectă și completă. Comanda trimisă este o ofertă de contract de vânzare. Contractul de vânzare se formează prin confirmarea comenzii de către vânzător prin e-mail.
Prin trimiterea comenzii electronice, cumpărătorul confirmă în mod obligatoriu că a luat cunoștință de aceste condiții comerciale și că este de acord cu ele. Prin trimiterea comenzii electronice, cumpărătorul acceptă toate dispozițiile condițiilor comerciale în versiunea valabilă în ziua trimiterii acestei comenzi, precum și prețul valabil al bunurilor comandate menționat pe site-ul internet.
Dreptul de proprietate asupra bunurilor trece la cumpărător în momentul primirii acestora și achitării prețului de vânzare.
- CONDIȚII DE LIVRARE
3.1. Termenele de livrare sunt diferite pentru diferite tipuri de bunuri. Termenul de livrare sau de ridicare a bunurilor va fi întotdeauna comunicat cumpărătorului în timpul verificării comenzii.
3.2. În general, termenul de livrare sau de ridicare a bunurilor este de la 1 la 10 zile de la data verificării comenzii.
3.3. În cazuri excepționale, când anumite tipuri de bunuri nu sunt pe stoc și nu sunt disponibile nici la producători, termenul de livrare poate fi mai lung.
3.4. În cazul neacceptării comenzii trimise achiziționate de un alt comerciant, ne rezervăm dreptul de a solicita recuperarea costurilor suportate cu ambalarea, expedierea și returnarea către depozitul nostru de expediție.
- PREȚ, CONDIȚII DE PLATĂ ȘI TRANSPORT
4.1. Prețul bunurilor este indicat pe pagina vânzătorului. Prețurile pot fi supuse schimbărilor. Vânzătorul își rezervă dreptul de a schimba prețurile în funcție de modificările prețurilor producătorilor și importatorilor. Prețul valabil al bunurilor va fi întotdeauna comunicat în timpul verificării comenzii.
4.2. Cumpărătorul plătește prin ramburs, transfer bancar în contul vânzătorului sau prin plată electronică.
4.3. La predarea bunurilor, cumpărătorul plătește prețul bunurilor + transportul și, eventual, prețul rambursului.
4.4. Modalitatea de transport este aleasă de cumpărător în timpul efectuării comenzii în magazinul online al vânzătorului sau prin altă modalitate de comunicare.
4.5. Costul transportului va fi întotdeauna comunicat cumpărătorului în timpul verificării comenzii.
- PRELUAREA BUNURILOR
5.1. Cumpărătorul se obligă să preia bunurile în termenul stabilit la adresa indicată în comandă.
5.2. La primirea bunurilor, cumpărătorul este obligat să verifice integritatea fizică și completitudinea livrării. Dacă livrarea este vizibil deteriorată sau distrusă, cumpărătorul trebuie să contacteze imediat vânzătorul fără a accepta livrarea și să întocmească un Proces-verbal de avarie cu compania de transport. Orice reclamații ulterioare privind cantitatea și deteriorarea fizică a bunurilor nu vor fi acceptate.
5.3. Cumpărătorul dobândește drepturile de proprietate asupra bunurilor numai după achitarea integrale a prețului și a altor sume convenite în contractul de vânzare la distanță în contul vânzătorului. Până la trecerea drepturilor de proprietate de la vânzător la cumpărător, care deține bunurile, cumpărătorul are toate obligațiile unui deținător de bunuri și este obligat să păstreze bunurile pe cheltuiala sa în siguranță și să le marcheze astfel încât să fie întotdeauna identificabile ca bunuri ale vânzătorului.
5.4. Vânzătorul are dreptul să solicite îndeplinirea obligațiilor, în special plata prețului bunurilor, indiferent de faptul că proprietatea asupra bunurilor nu a trecut încă la cumpărător.
5.5. Risc de deteriorare a bunurilor trece la cumpărător în momentul preluării de către cumpărător sau de către un împuternicit al acestuia.
- DREPTUL DE RETRAGERE DIN CONTRACT
6.1. Cumpărătorul are dreptul să se retragă din contract fără a oferi un motiv în termen de 14 zile lucrătoare de la data primirii bunurilor. Retragerea din contract trebuie să fie efectuată în scris, trebuie să conțină toate informațiile necesare pentru identificarea bunurilor și trebuie să fie livrată în termenul menționat anterior împreună cu bunurile la adresa vânzătorului sau la o altă adresă indicată de vânzător.
6.2. Bunurile nu trebuie să fie deteriorate, utilizate, trebuie să fie în ambalajul original și împreună cu bunurile cumpărătorul trebuie să returneze toate documentele referitoare la bunurile respective (instrucțiuni de utilizare, garanție, dovada achiziției etc.) pe care le-a primit la achiziția acestora. Cumpărătorul este de acord și recunoaște că în acest caz, retragerea din contract se consideră a fi o declarație scrisă semnată de cumpărător.
Bunurile nu se returnează prin ramburs. Bunurile trimise astfel nu vor fi acceptate și vor fi returnate.
6.3. Dacă sunt respectate obligațiile menționate mai sus ale cumpărătorului, vânzătorul va prelua bunurile returnate și în termen de 15 zile de la retragerea din contract va returna suma plătită pentru bunuri sau avansul pe care cumpărătorul l-a achitat pentru bunuri, înapoi cumpărătorului în modul stabilit anterior.
6.4. Cumpărătorul nu poate să se retragă din contractul de vânzare la distanță, în special în următoarele cazuri:
- a) dacă este vorba de un contract care include și prestarea unui serviciu, dacă serviciul a început să fie prestat cu acordul cumpărătorului înainte de expirarea termenului de retragere din contract
- b) dacă este vorba de un contract care are ca obiect vânzarea de bunuri sau servicii a căror preț depinde de fluctuațiile de pe piața financiară, pe care vânzătorul nu le poate influența
- c) dacă este vorba de un contract care are ca obiect vânzarea de bunuri realizate conform cerințelor specifice ale cumpărătorului sau bunuri destinate în mod special unui cumpărător, sau bunuri care, având în vedere caracteristicile lor, nu pot fi returnate
6.5. Vânzătorul își rezervă dreptul de a anula comanda (a se retrage din contract) sau o parte a acesteia dacă:
- a) bunurile nu sunt fabricate sau au fost suspendate
- b) s-a modificat prețul furnizorului de bunuri
- c) prețul expus pentru bunuri a fost greșit
6.6. Dreptul de retragere din contract îl are doar clientul final (consumatorul). Retragerea din contract în cazul achiziției cu CUI este posibilă doar cu acordul operatorului magazinului online www.lichenium.ro
6.7. Vânzătorul oferă returnare gratuită prin intermediul birourilor Packeta. Pentru a beneficia de returnare gratuită, este necesar să completați un formular. După completare, cumpărătorul va primi un cod special pe care îl va folosi la birourile și punctele de colectare Packeta. Formularul se găsește aici: https://www.machovna.sk/reklamacia-a-vratenie-tovaru
- GARANȚIE ȘI SERVICEli
7.1. Condițiile specifice de garanție și service sunt indicate în certificatele de garanție corespunzătoare bunurilor selectate, pe care cumpărătorul le primește la achiziția bunurilor.
7.2. În general, dacă în certificatele de garanție nu este specificat altceva, termenul de garanție pentru executarea contractelor de consum este stabilit la minimum 24 de luni sau limitat superior de data de expirare a bunurilor. Cumpărătorul, în acest caz, este persoana care nu acționează în cadrul obiectului activității sale comerciale sau alte activități economice. Pot fi reclamate doar bunurile achiziționate și plătite la vânzător. La formularea reclamației, cumpărătorul este obligat să livreze (dacă caracterul bunului permite - bunuri de mari dimensiuni) bunurile reclamate curate, mecanic intacte, în ambalajul original, inclusiv manuale, certificate de garanție, factură sau alt document care dovedește plata bunurilor către vânzător. La formularea reclamației, cumpărătorul se va conduce după instrucțiunile incluse în certificatul de garanție.
7.3. Dreptul la garanție încetează în cazul în care defectul a fost cauzat de deteriorarea mecanică a produsului, exploatarea produsului în condiții necorespunzătoare, montaj necorespunzător, nerespectarea normelor relevante de către cumpărător sau persoana care a efectuat montajul, sau dacă a avut loc o intervenție asupra produsului din partea unei persoane neautorizate. De asemenea, defectele cauzate de forțe majore și manipularea incorectă sunt excluse de la garanție.
7.4. În cazul formulării unei reclamații, se recomandă cumpărătorului să anunțe telefonic vânzătorul că bunul respectiv prezintă un defect și modul în care s-a manifestat acesta. Pe baza acestor informații, vânzătorul va recomanda cumpărătorului următorii pași pentru procesarea reclamației.
- DISPOZIȚII FINALE
8.1. Vânzătorul își rezervă dreptul de a modifica prețul. În cazul modificării prețului, vânzătorul va contacta cumpărătorul. Cumpărătorul are dreptul să anuleze comanda la aceste prețuri modificate.
8.3. Cumpărătorul declară că înainte de completarea sau notificarea comenzii, a luat cunoștință de aceste condiții generale de afaceri și că este de acord cu ele.
8.4. Indiferent de celelalte dispoziții ale contractului, vânzătorul nu răspunde cumpărătorului pentru pierderi de profit, pierderi de oportunități sau alte pierderi indirecte sau consecințe ca rezultat al neglijenței, încălcării contractului sau altor cauze.
8.5. Aceste condiții generale de afaceri au fost formulate și stabilite de bună credință, în scopul îndeplinirii condițiilor legale și reglementării relațiilor comerciale corecte între vânzător și cumpărător. În cazul în care anumite dispoziții ale acestor condiții sunt declarate nule sau neexecutabile de către organele competente din Republica Slovacă, integral sau parțial, valabilitatea și executabilitatea celorlalte dispoziții și părțile rămase ale dispoziției respective rămân neafectate.
8.6. Drepturile cumpărătorului (consumatorului) în raport cu vânzătorul care decurg din Legea privind protecția consumatorului nr. 634/1992 Zb. în forma modificată și Legea privind protecția consumatorului în vânzările la distanță și vânzările prin corespondență nr. 108/2000 Z.z. în forma modificată, rămân neafectate de aceste condiții.
Relațiile juridice și condițiile care nu sunt explicit reglementate aici, precum și eventualele dispute care decurg din neîndeplinirea acestor condiții se supun dispozițiilor relevante ale Codului Comercial sau Civil.
8.7. Vânzătorul și cumpărătorul au convenit să recunoască pe deplin comunicarea la distanță - telefonică, prin fax (inclusiv comenzi scrise manual), forme electronice de comunicare, în special prin e-mail și rețeaua de internet ca fiind valabile și obligatorii pentru ambele părți contractuale.
8.8. Toate datele personale furnizate de cumpărător în cadrul comenzii bunurilor sau înregistrării prin intermediul magazinului online www..lichenium.ro sunt colectate, procesate și păstrate conform Legii nr. 122/2013 Z.z. privind protecția datelor personale.
Prin trimiterea comenzii sau prin încheierea contractului de vânzare, cumpărătorul dă vânzătorului consimțământul conform Legii nr. 122/2013 Z.z. pentru prelucrarea, colectarea și păstrarea datelor sale personale în scopul încheierii contractului de vânzare, procesarea comenzilor și comunicării aferente cu cumpărătorul.
Cumpărătorul are dreptul de a accesa datele sale personale, dreptul de a le corecta, inclusiv alte drepturi legale legate de aceste date.
8.9. Vânzătorul nu furnizează, nu dezvăluie și nu pune la dispoziție datele personale ale cumpărătorilor altor persoane, cu excepția: companiilor care asigură transportul bunurilor, cărora li se transmit datele personale ale cumpărătorilor în limita minimă necesară pentru livrarea bunurilor.
8.10. Consimțământul pentru prelucrarea datelor personale și pentru trimiterea informațiilor comerciale este acordat pe o perioadă nedeterminată și poate fi retras în orice moment gratuit printr-o declarație explicită și certă în formă scrisă adresată vânzătorului, fie prin poștă, telefonic sau electronic la e-mail info@lichenium.ro. Retragerea consimțământului pentru prelucrarea datelor personale va duce, de asemenea, la anularea înregistrării.
8.11. Cumpărătorul are dreptul să se adreseze vânzătorului cu o solicitare de remediere, dacă nu este mulțumit de modul în care vânzătorul a soluționat reclamația sa sau dacă consideră că vânzătorul a încălcat drepturile sale.
Dacă vânzătorul răspunde negativ la solicitarea cumpărătorului sau nu răspunde deloc în termen de 30 de zile de la data trimiterii, cumpărătorul are dreptul de a solicita inițierea unei soluționări alternative a disputei (denumită în continuare „ARS”).
Prin ARS pot fi soluționate doar disputele care decurg din contractul dintre vânzător și cumpărător (consumator) și disputele legate de acest contract, cu excepția disputelor conform art. § 1 alin. 4 din Legea nr. 391/2015 Z.z. și disputelor a căror valoare nu depășește 20 EUR. Cererea de inițiere a ARS se depune la un organism ARS conform art. § 3 din legea citată, cu ajutorul unei platforme sau a unui formular destinat acestui lucru, al cărui model constituie anexa nr. 1 din legea citată.
Organismul ARS poate solicita de la cumpărător plata unei taxe pentru inițierea ARS, maxim 5 EUR cu TVA. Dacă există mai multe organisme competente pentru ARS, cumpărătorul are dreptul să aleagă căruia dintre acestea să depună cererea. Pe lângă ARS, consumatorul are dreptul de a se adresa instanței generale competente pe fond și local. Platforma ARS este disponibilă pe site-urile internet: ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm#sthash.t4FXTlGF.dpuf